Denis Mancevič, partner in direktor agencije Herman & partnerji, je dober poznavalec Rusije, ruskih gospodarskih razmer in drugih okolij nekdanje Sovjetske zveze. Za Marketing magazin je podal komunikacijski pogled na razmere.
Kaj vojna v Ukrajini pomeni za gospodarstvo in predvsem za komunikacijsko industrijo?
Za celotno gospodarstvo v Evropi je to nov cenovni šok in nedvomno prinaša precejšnje težave v logističnih verigah. Že prihaja do obsežnih odpovedi dobav, prestavitev projektov ipd., kar seveda močno vpliva na celotne poslovne cikle. Za komunikacijsko panogo razmere prinašajo novo negotovost, a tudi pričakovanje in priložnost za vzpostavitev bolj učinkovite in jasne komunikacije, ki bo vključevala tako skrbi splošne javnosti kot tudi neposredne posledice v posameznih industrijah. Evropske vlade bodo morale bistveno bolj aktivno obravnavati širše družbene in ekonomske posledice ter poleg ukrepov tudi bolj proaktivno komunicirati.
Komunikacija se uporablja za propagando, družbena omrežja so kot orožje. Kako komentirate to "vojno"?
Paralelno z vojno na terenu, z orožjem, poteka prav tako intenzivna informacijska vojna za "resnico", ki pa je v nasprotju s preteklimi vojnami zaradi družbenih omrežij in novih komunikacijskih kanalov, na primer Telegrama, resnično eksponentno viralna. Kar tudi pomeni, da – preden se neka nepreverjena informacija ustavi oziroma popravi – doseže zares izjemno številno občinstev ter seveda vpliva na dojemanje in ukrepanje. V tej informacijski vojni sta obe strani zelo agresivni, na strani Ukrajine pomaga tudi komunikacija tretjih akterjev, kot je recimo hekerska skupina Anonymous. Ta kibernetske napade ne le izvaja, ampak jih uporablja tudi za informacijske kanale in posledično komuniciranje.
Kako bi kot komunikatorja opredelili ukrajinskega predsednika Zelenskega?
Za zdaj izvrstno komunicira – tako z domačo, ukrajinsko javnostjo kot tudi z zunanjim svetom. To seveda tudi ni presenetljivo glede na njegovo predhodno igralsko kariero in izkušnje iz medijskih projektov.